::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم

ads ads

تعداد بازدید : 11
نویسنده پیام
azita20
آفلاین



ارسال‌ها: 20
عضویت: 11 /3 /1395
تشکر شده: 2
چرا بسياري از توليدکننده‌ها گوشي‌هاي ضد آب نمي‌سازند؟
71 درصد کره‌زمين از آب تشکيل شده است. احتمالا با دانستن اين داده علمي شما هم موافق باشيد که ضد‌ آب کردن گوشي‌هاي هوشمند از اهميت خاصي برخوردار است چون در جهاني زندگي مي‌کنيم که با احتمال خيس‌شدن گوشي سر و کار داريم.
به هر حال تا امروز هم گوشي‌هايي توليد شده‌اند که ضد آب‌اند و مي‌توانند براي مدت مشخصي تا عمقي مشخص زير آب باقي بمانند و از آسيب هم مصون باشند.

اما جالب است بدانيد که شرکت سامسونگ، شرکتي که از زمان توليد گوشي گلکسي S5 گوشي‌هاي‌اش را ضد آب کرد در اين زمينه بين سازنده‌هاي برتر گوشي‌هاي هوشمند حسابي تک و تنها است. شرکت سوني، که گوشي Xperia Z اش ويژگي ضد آب بودن را داشت اين قابليت را در مدل جديد Xperia X حذف کرده است. شرکت‌هاي موتورولا و اچ‌تي‌سي هم وضعيت بهتري ندارند.

يکي از شرکت‌هايي که هرگز در هيچ محصولي از توليدات‌اش قابليت ضد آب بودن را به کار نگرفته شرکت شيائومي است. بنيان‌گذار اين شرکت – لين جان – توضيح داده که چرا با وجود درخواست‌هايي که از طرف مشتريان وجود دارد هرگز به فکر محافظت گوشي‌هاي شرکتش در برابر آب نيفتاده است. او اول از همه گفته که تقريبا هر آسيبي به گوشي برسد در درجه اول قابليت ضد آب بودن آن را از ميان مي‌برد. اين موضوع درباره آسيب‌هاي بسيار جزئي هم صدق مي‌کند.

از طرف ديگر هزينه‌اي که اين کار دارد شيائومي را از به کار بردنش منصرف کرده. بنيان‌گذار اين شرکت مي‌گويد حاضر است ساخت چنين مدلي را در برنامه کاري شرکت قرار دهد در صورتي که مصرف‌کنندگان تمايل داشته باشند چيزي در حدود 15 تا 18 درصد هزينه بيشتر براي خريد گوشي‌هاي اين شرکت پرداخت کنند. به اين شکل يک قابليت که به سادگي از ميان ‌مي‌رود و هزينه نسبتا بالايي هم به توليد‌کننده تحميل مي‌کند باعث شده بسياري‌ از توليدکننده‌ها قيد ساخت گوشي‌هاي ضد آب را بزنند.

تا زماني که تمايل به پرداخت پول بيشتر صرفا بخاطر همين ويژگي از طرف مشتريان حس نشود، ضد‌آب‌سازي گوشي‌هاي هوشمند چندان به صرفه به نظر نمي‌رسد. پس بهتر است تا آن زمان کساني که از گوشي‌هاي شيائومي و بسياري از گوشي‌هاي ديگر بازار استفاده مي‌کنند سعي کنند گوشي خود را از تماس با آب مصون بدارند.
چهارشنبه 02 تیر 1395 - 19:54
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
1 کاربر از azita20 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : souri92 ,
souri92
آفلاین



ارسال‌ها: 3
عضویت: 14 /2 /1395
تشکر کرده: 2
چرا بسياري از توليدکننده‌ها گوشي‌هاي ضد آب نمي‌سازند؟
RE : 1
مطلب جالبی بود، ممنون تصویر: /weblog/file/forum/smiles/20.gif
امیدوار بود آدمی به خیر کسان
مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان
شنبه 02 مرداد 1395 - 23:06
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !