::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم

ads ads

تعداد بازدید : 6
نویسنده پیام
azita20
آفلاین



ارسال‌ها: 20
عضویت: 11 /3 /1395
تشکر شده: 2
شارژ تلفن همراه با خاک گياهان
يک گياه مي‌تواند تلفن همراه هوشمند را در 1.5 ساعت شارژ کند

شارژ تلفن همراه با خاک گياهان
مهندسان شرکتي در شيلي يک شارژر يواس‌بي توليد کرده‌اند که انرژي را از درون خاک جمع‌آوري کرده و با آن، تلفن همراه را شارژ مي‌کند.
يک گياه مي‌تواند تلفن همراه هوشمند را در 1.5 ساعت شارژ کرده يا برق لازم براي لامپ‌ها و ساير دستگاه‌ها را تأمين کند. نمونه پيش‌ساخت اين فناوري که E-Kaia نام دارد، توسط اولين آراونا، کاميلا روپسيش و کارولينا گوئررو ساخته شده است. اين سه نفر در سال 2009 زماني که دانشجوي دانشگاه Duoc و دانشگاه ملي آندرس بلو بودند، اين فناوري را ساختند.

يک مدار زيستي در زير خاک دفن شده و يک خروجي يو‌اس‌بي در بالاي گلدان گياه قرار مي‌گيرد. در زمان فتوسنتز، گياهان به توليد مواد ارگانيک پرداخته که به رشد آن کمک مي‌کند. گياهان بويژه انرژي نور را به انرژي شيميايي تبديل مي‌کنند. موجودات ريز طبيعي در اطراف ريشه، اين ترکيبات را براي توليد انرژي لازم به منظور رشد گياه تجزيه مي‌کنند، اما برخي الکترون‌ها به شکل محصول فرعي منتشر مي‌شوند.

نور خورشيد وارد کلروپلاست گياه شده و آب به اکسيژن، پروتون و الکترون تجزيه مي‌شود. مدار زيستي شامل يک الکترود است که الکترون‌ها را گرفته و آن را به شکل الکتريسيته جمع‌آوري مي‌کند. از آنجايي که همه الکترون‌ها مورد نياز نيستند، جمع‌آوري آن‌ها به گياه آسيبي نمي‌رساند. به گفته سازندگان، اين فناوري مي‌تواند تا حدود 600 ميلي‌آمپر خروجي بدهد که براي شارژ کردن يک تلفن همراه در 1.5 ساعت کافي است.


توليد برق از خاک

يک طرح مشابه توسط محققان دانشگاه واگنينگن در هلند ساخته شده که Plant-e نام دارد.
همچنين نخستين باتري ساخته شده از خاک موسوم به باتري سلولي دانيل در سال 1830 ابداع شد که بعدها توسط الکساندر باين در سال 1841 به نمايش درآمد. وي نيروي يک ساعت را با خاک از طريق قرار دادن مس و روي در زمين و اتصال آن‌ها با سيم به ساعت، تامين کرد. زماني که مس و روي در خاک مرطوب قرار مي‌گيرند، واکنش نشان داده و يک حلال الکترودمانند توليد مي‌کنند. الکترودها مانند يک باتري سنتي به تبادل الکترون پرداخته و يک جريان الکتريکي ايجاد مي‌کنند.
چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 20:12
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !